Ohjelmassa oli keulaluukun tiikkien irrotus. Luukku ei ole kuin puolisen metriä pitkä ja alle 40 cm leveä, mutta hommaa riitti. Jostain syystä tiikit oli liimattu muualla kannella käytetyn mustan kansiliiman sijasta ruskealla Sika-kitillä, joka istui sekä gelcoatissa että rimoissa uskomattomalla voimalla.
Onneksi Esa ehdotti kokeilemaan kuumailmapuhallinta. Eipä sillä, että rimat olisivat senkään avustuksella helposti lähteneet mutta lähtivätpä kuitenkin hieman isompina paloina kuin säleinä.
Tatu kävi tutustumassa projektiin. Saatoin melkein aistia, että hänkin tekisi moista remonttia mielellään. Esa sirkkelöi konehallissa lankuista uusia tiikkirimoja ja höyläsi niitä tasohöylällä paksuuteen. Uusista rimoista tulee kymmenisen milliä kapeampia.
Uusia rimoja höylättyinä. |