Kannessa on noin 1100 ruuvinreikää. Joku oli laskenut toisesta Jonista, että ruuveja olisi lähemmäs 1500, joka varmasti pitääkin paikkansa, jos rima on kapeampaa.
Periaatteessa reiät voisi paikata vetämällä lastalla pakkelia aina yhden ruuvirivistön suuntaisesti läpi kannen mutta reiän umpeutuminen ei ole siten täysin varmaa, varsinkaan kun täyteaine on sitkeähköä ja venyvää. Reiät paikattiin siis erikseen, yksitellen.
Reiät olisi voinut paikata suoraankin, mutta varmuuden vuoksi ja tarttumapinnan lisäämiseksi kaikki reiät senkattiin.
Mukaan otettiin lasikuitupakkelia, sekoitusalustoja ja erilaisia lastoja. Alkuun oli pientä hakemista sopivan määrän arvioimisessa, pakkeli kun jähmettyy noin 15 minuutissa. Reikien täyttämisen lisäksi tuli samalla paikattua pieniä gelcoat-vaurioita, jotka tulivat tiikkejä purettaessa. Onneksi vasemman kannen sai keulaa lukuun ottamatta paikattua tellingiltä, muuten konttailtiin ja kykittiin kannen ja hallin kattolamppujen välissä selkä soikeana.
Ulkona oli jo sen verran kylmää, että Esan ylimääräinen hallilämmitin pääsi hommiin.
|
Noin 1100 ruuvia purkissa |
|
Reikä ennen senkkausta... |
|
...ja senkkauksen jälkeen. |
|
Reikärivistöt senkkauksen jälkeen |
|
Anu täyttää kannen reikiä. |
|
Tuomas kärrää vanhoja tiikkejä ulos. |